Zavře okno

Česky English Deutsch по-русски Polski Slovensky Arabsky Hungarian Registrace | Přihlášení | Kontakt

Diskuze - znaménko - Využití laserů v dermatologii

znaménko

Iva zaslal(a) v 22.8.2007 22:22:   

Dobrý večer,na prsu mám od narození mateřské znaménko,byla jsem u několika kožních lékařů,ale vyříznutí mi nebylo doporučeno,kvůli vzniku nehezké jizvy.Nyní mi bylo nabídnuto vybělení leazrem,znaménko je prý cévkovité.Nevím zda-li mám zákrok podstoupit,bojím se aby to nevyvolalo bujení,to mi ale bylo vyloučeno.Někdo je pro a jiný do znamének nezasahovat.Prosím o Váš názor,děkuji za odpovědˇ.

Vaše odpověd

odpověd

MUDr. David Tomášek MUDr. David Tomášek
23.8.2007 17:41:

Kolegové mají pravdu, že jizva na prsech, které jsou více než polovinu dne v neklidu při pohybu těla, se špatně hojí a to i v případě, že nosíte správnou pevnou podprsenku. Otázka je jak dalece je Vaše piha nehezká a hlavně nebezpečná vzhledem k potenciálnímu risiku zhoubnosti. Především toto by měl zindikovat dermatolog. Zdraví je důležitější než vzhled. Bude- li to vhodné k odstranění je dobré to pro klid duše nechat odborně vyříznout a tento preparát poslat na histologické vyšetření za cenu jizvy v dekoltu a na prsech, kde se to často špatně hojí. Laserem ošetřený výkon čili vypaření této tkáně docílíte možná lepšího kosmetického výsledku, ale nikdy se nedovíte zda se nejednalo o podezřelou tkáň a budete si muset tuto krajinu stále hlídat, zda nedošlo ke vzniku podobné tkáně. Pravděpodobnost že laser vyprovokuje bujení je malá, ale při odstranění hnědého útvaru laserem se mi občas stalo, že se na stejném místě objevil hnědý flíček, který pak šel stejně ven pomocí nože tedy po té vzniku jizvy. V zásadě je rozhodnutí na Vás. Zdraví Dr. Tomášek 607990077

Nahlásit nevhodný příspěvek

Dobrý den,vhodnost zákroku by měl stanovit odborný lékař vyšetřením.Odstraňování znamínek laserem je v současné době běžný způsob,bez komplikací.

Nahlásit nevhodný příspěvek

Zákrok